Kawan-Kawan

Tuesday, October 22, 2013

Awek Pisang Goreng


Dah keluaaarrrrr....
Alhamdulillah... Finally.. Heheheheheh

Satu lagi novel Okt 2013 dari Idea Kreatif...
AWEK PISANG GORENG - Syah Shah

Harga : RM23(sem)/RM26(Sabah/Sarawak)
ISBN : 978-967-11925-7-3
Muka Surat : 504


Sinopsis :

Subhanallah… indahnya ciptaanMU! Itu kata hati Daus saat si awek yang duduk di gerai pisang goreng berpaling ke arahnya.

‘Mak….rasanya Achik dah jumpa calon menantu mak.’

Pertemuan seterusnya selepas itu meyakinkan Daus tentang rasa hatinya. Sebuah Diari yang tertulis ‘Senah punya’ menjadi cagaran untuk Daus mengugut si awek membayar ‘hutang’.

“Awak tau tak awak tu gila? Tak hingin saya kahwin dengan orang gila macam awak.” – Senah aka Husna.

Kalau hati dah jatuh suka, apa lagi nak dikata. Dia sanggup buat apa saja walau tuan empunya diri kata dia gila. Sebab, seberapa banyak dia istikharah sekalipun, jawapannya tetap orang yang sama, hanya Senah si awek pisang goreng.

“Husna sayang...”- Daus aka Firdaus

“Awak ni laa kan...” - Husna

“Nak kena panggil sayang baru ada respond rupanya. Ok, noted. Saya skru dalam kepala supaya tak lupa.” - Firdaus

Saat hati Husna sudah lembut, ada pula yang datang ‘mencelah’. Antara percaya dan curiga, hati Daus memilih curiga. Walau tanpa sengketa, jiwanya merusuh tiba-tiba.

“Firdaus...Don’t walk away now. - Husna

Apa akan jadi jika Daus memilih untuk menyepikan diri saat ijab dan kabul sudah semakin hampir? Apa sebenarnya yang terjadi sehingga Daus terfikir untuk menarik diri?

Cinta itu anugerah dari DIA. Memilih untuk menghargai bermakna kita menghargai ‘pemberian’ DIA

Untuk tempahan online, sila lawat laman web Idea Kreatif ;

www.ideakreatif.net

Atau hubungi ejen yang pernah anda hubungi untuk mendapatkan KDH tempohari... 

Akan masuk di kedai-kedai buku penghujung Oktober atau awal.November ini... :)

18 comments:

kak na said...

tahniah syah.....

Anonymous said...

congrats writer...jgn lupa belanja pisang goreng ek..heh..

Anonymous said...

salam syah. dah lama mummy tunggu....tahniah na...

Syah Shah said...

@kak na : terima kasiiihhhh kak. :)


@ctrain7474 : Terima kasih.. Err... err... hahahahahah :P


@Anonymous : TErima kasih mummy.. :)

strawberry.chocolate81 said...

kui3....bertabah sajalah menanti kemunculannya di pintu pejabat hakuuuuu jugak muahaha....

tahniah la cik syah shah ye... ^__^

Kimi Ue said...

tahniah bro!!! hahaha

Syah Shah said...

@strawberry.chocolate81 : sabar menanti yaa? heheheh :D

Apa cik? nak kene sekeh? hahahhaah :P



@Kimi Ue : Thanks bro! heheheheh

Ayu dzulkarnain said...

Tahniah syah!!

Didie Alimen said...

Tahniah..x sabar nak bli ;)

widuri said...

Tahniah..tahniah syah..
Akhirnyaaa...
Saya mesti beli...

Musliasya said...

Tahniah... Saya Sah baca.... Best ayat sempoi buat sy tergelak

Aminah said...

Syah Shah,

Tahniah utk APG! Kak dh terima novela APG,rasanya pertama kali kot dpt buku ada penanda buku yg besor mcm poskad, menarik :-) Selalunya dpt sticker & sign saja...


Syah Shah said...

@Ayu dzulkarnain : Thank you!



@Didie Alimen : Minggu ni dah masuk bookstore kot.. takpun beli je online kat www.ideakreatif.net heheheheheh



@widuri : terima kasih.. terima kasih... :D




@Musliasya : Terima kasih banyak-banyak.. ana yang kurang tu bitaulah supaya saya tak ulang kesalahan sama... eheheheh :D




@Aminah : Hahahahahah saja nak suruh orang tenung muka Daus tu lelama. hahahahah :P
Terima kasih sudi dapatkan APG.. :D

Anonymous said...

Ok. Dh baca. Rs nk wa review. Tp sblm tu..
Yg part husna tolak khai tu, daus ada ckp psl kejadian thn lepas? Pasai pa? Ker ni citer psl haziq?
Pastu aku ada x puas ati. Awat hg p eja cau instead of ciao? Haha.. Editor ikp ka yg tukaq?

Cik grammar nazi.

zue said...

Dah 2 bulan beli buku ni, tp be lum ada kesempatan nak baca. Cuma baca few chapters d blog. Nak tgu Fawwaz plak. Lama lagi ke?

Anonymous said...

Salam...ni cite benar ke???

DKhadyza Dk said...

Ni mesti giler mkn pisang goreng rite??

Zack sha said...

Broo full chapter mcm mna??? Smpai bab 20 jaa ni